نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

«اروند» و «ربوده شده» از این هفته روی پرده سینماها می‌روند



:: بازدید از این مطلب : 1134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

  • [unable to retrieve full-text content]


:: بازدید از این مطلب : 1160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

آب و آتش رامین رضاییان در تمرین پرسپولیسپریا و میترا

  • آب و آتش رامین رضاییان در تمرین پرسپولیسپریا و میترا

    مدافع ملی پوش پرسپولیس تلاش زیادی می کند تا در دیدار با سپاهان نقشی در تفکرات تاکتیکی برانکو داشته باشد.

    به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دو بازی و بدون حتی یک دقیقه بازی،برای رامین رضاییان بازگشت امیدوارکننده ای محسوب نمی شود.

    او که برای بازپس گیری جایگاه خود در ترکیب پرسپولیس،انگیزه زیادی دارد پس از دربی و در دو روز گذشته هم تمرینات خوبی را انجام داده است.

    آنچنان که از تصویر تمرین امروز پرسپولیس بر می آید،رامین رضاییان برای جلب رضایت برانکو به آب و آتش می زند.

    منبع:کاپ

    انتهای پیام/



:: بازدید از این مطلب : 1473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

معرفی برندگان جوایز «امی»/ جایزه برتر برای سریال «بازی تاج و تخت»



:: بازدید از این مطلب : 1493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

دانلود آهنگ جدید آیسا حیدری بنام هدیه ی خدا



:: بازدید از این مطلب : 1575
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

یکی از کارهای اشتباهی که معمولا افراد مختلف در خرید کانکس انجام میدهند تهیه کانکس های دست دوم یا به نوعی مصرف شده می باشد شاید این کانکس ها در نگاه اول ممکنه از نظر هزینه مناسب باشه یا اینکه خیلی خوب و تمیز به نظر بیاد ولی به مورد زمان متوجه میشید که چه کار اشتباهی کردید و فقط هزینه اضافی کردید چرا چون کانکس های دست دوم به نوعی میشه گفت عمر خودشو کرده و به دست شما رسیده به علاوه دیگه در صورت خرابی و پوسیدگی یا هر مشکل دیگه چاره ای جز تعویض ندارید چون هیچ گارانتی نداره برای همین بهتره از یه سایت خوب یه کانکس دسته اول و نو تهیه کنید که هم خیال خودتون راحت و آسوده باشه و هم اینکه در صورت اینکه مشکلی پیش اومد تعویض بشه براتون و گارانتی تعویض داشته باشه مثلا سایت ساختمون دات کام http://www.sakhtemoon.com/list/conex/ برای خرید کانکس از هر نظر عالیه شما میتونید با خیال راحت خرید خودتونو از این سایت انجام بدید و محصولتون رو به راحتی دریافت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1643
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

بحرانی شدن شرایط زندگی زوجین با حضور اطرافیان

چرا برخی خانواده ها در زندگی زوجین جوان دخالت می کنند علل مهم برای بروز اینگونه اختلافات در خانواده ها چیست معمولا زوجینی که در سنین پایین ازدواج می کنند دچار این قبیل مشکلات می شوند و با دخالت پدر و مادر آن ها اوضاع و شرایط زندگی این دو نفر بحرانی تر و وخیم تر خواهد شد.

یکی از عوامل مهم در بروز مشکلات در زندگی زوج های جوان دخالت کردن والدین در مسائل و مشکلات خانوادگی آنهاست. این در حالی است که دخالت ها نه تنها در حل مشکلات تاثیر گذار نیست، بلکه آتش اختلافات را شعله ورتر می کند و حتی در برخی مواقع یک مساله به حدی پیچیده و وخیم می شود که طلاق و جدایی را به دنبال دارد.

در اصل دخالت والدین همیشه با نیت خیرخواهی و با هدف سعادت و خوشبختی فرزند خود انجام می شود. خانواده ها با شنیدن برخی حرف ها و دیدن ناراحتی فرزندشان تحریک شده و در نتیجه به شکل یک جانبه و به دور از عدالت و فقط از سر احساسات و تعصب تصمیم می گیرند که نتیجه آن اضافه شدن مشکلات و بروز اختلافات جدید در خانواده هاست.

به طور معمول در اوایل ازدواج، خانواده‌ها هنوز اطمینان لازم را نسبت به همسران جوان پیدا نکرده اند، در نتیجه ممکن است در زندگی این افراد دخالت کنند که البته در طول زمان و با پیدا کردن اطمینان از توانایی زوج های جوان تا حد زیادی از میزان دخالت‌ها کاسته می شود. این در حالی است که در برخی از ازدواج ها همسران حساسیت بیشتری دارند، چرا که خودشان هم می دانند هنوز به اندازه کافی مستقل نشده و در نتیجه به صورت ناخودآگاه هر لحظه منتظرند اطرافیان برایشان تصمیم گرفته و به نوعی در زندگی آنها دخالت کنند.

البته این موضوع در افرادی که در سنین پایین ازدواج کرده اند، بیشتر مشاهده می‌شود. البته همه این حرف ها به معنای این نیست که والدین باید نسبت به زندگی فرزندشان منفعل باشند، بلکه والدین باید بین کمک به رفع اختلاف و راهنمایی اصولی و منطقی هر یک از زوج‌ها با دخالت متعصبانه، احساسی و یک‌جانبه تمایز قائل شوند.

دخالت والدین به دلیل ناتوانی فرزندشان

برخی همسران بیشتر در معرض دخالت های اطرافیان هستند، چون خصوصیات شخصیتی و رفتاری آنها باعث می‌شود دیگران و به ویژه والدیشان نتوانند به آنها اعتماد کنند و در نتیجه تصور می کنند بهتر از آنها صلاحشان را تشخیص می‌دهند. دخالت والدین به زندگی زوج های جوان به دلایل متعدد بستگی دارد که از جمله این نقاط ضعف می توان به سن کم، ناآشنایی با مهارت های زندگی، اعتماد به نفس پایین، وابستگی اقتصادی و… اشاره کرد.

در اصل افرادی که اجازه دخالت به والدین یا دیگر افراد را در زندگی خود می دهند یعنی آن طور که باید و شاید در کسب مهارت های زندگی و اجتماعی تاکنون موفق نبوده و توانایی تشخیص خیر و صلاح خود را ندارند. در ضمن از دیگر دلایل در بروز دخالت در زندگی زوج های جوان می توان به عدم استقلال مالی اشاره کرد. این درحالی است که دریافت کمک‌های فکری و مالی به هیچ عنوان نامطلوب نیست، اما این کمک باید به شکل محدود باشد نه اینکه فرد در همه مسائل زندگی به خانواده خود وابستگی داشته باشد. در ضمن دلیل دخالت عمده والدین به زندگی فرزندانشان، حمایت مالی خانواده است که از زمان طفولیت تا هنگام ازدواج یا حتی بعد از ازدواج ادامه دارد. به طور قطع می توان حمایت مالی والدین را آغازگر دخالت در زندگی بعد از ازدواج فرزندان دانست.

اگر در ابتدا روابط بین زوج‌ها و خانواده‌ها محترمانه باشد آن وقت دختر و پسر تلاش والدین برای حل مساله را به‌عنوان نصیحت و ارائه راهکار می‌پذیرند، اما اگر این ارتباط محترمانه نباشد، مسلما آن را دخالت می‌پندارند. یکی از نیازهایی که زوج‌ها دارند این است که در سال‌های اولیه تشکیل زندگی می‌خواهند با خانواده همسرشان صمیمی شوند و بیش از اندازه به معاشرت کردن روی می‌آورند یا در هر کاری از آنها مشورت می‌گیرند. در این شرایط خود زوج‌ها اجازه دخالت دیگران به زندگی شان را می دهند. از دیگر عوامل بروز اختلاف، ایجاد صمیمیت‌های زیاد در ابتدای زندگی است. این در حالی است که در هر رابطه ای باید تعادل حفظ شود تا به این ترتیب بتوان از شدت درگیری و تنش های احتمالی کاست.

امان از دخالت…

مبینا به تازگی عقد کرده است. او از شر دخالت های برادر و زن برادر همسرش در امان نیست. این دختر جوان به «آرمان» می گوید: همسرم با برادرش همکار است و او به خود اجازه دخالت در مسائل جزئی زندگی ما را می دهد. در برخی مواقع دخالت های برادرش بر تصمیم گیری های همسرم تاثیرگذار است. باید گفت که ۸۰ درصد بحث و جدل های ما تاکنون به دلیل ایده ها و اظهار نظرهای خانواده اش بوده است.

برای مثال حتی آنها به خودشان اجازه می دهند که درباره نحوه خرید من هم اظهار نظر کنند. البته من به قدری رسمی رفتار می کنم که آنها به خودشان اجازه اظهارنظر رو در رو را نمی‌دهند، اما پسرشان را کاملا شست و شوی مغزی می دهند. مبینا در بین صحبت‌هایش می‌افزاید: برخی مواقع فکر می کنم در انتخابم اشتباه کرده ام و دیگر نمی دانم چه‌کار کنم. در اصل زندگی مشترک به اندازه کافی مشکلات خاص خود را دارد و اینکه هر شخصی به خود اجازه دخالت بدهد به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

در واقع برخی از افراد بیکار و تنگ نظر با دخالت به زندگی دیگران فقط ارزش و احترام خود را نزد فرد مقابل تنزل می دهند و این گونه رفتارها باعث می شود تا افراد روز به روز از یکدیگر دور و دورتر شوند. به گفته این دختر جوان شاید در رسانه‌ها به مقوله صله رحم تاکید شود، اما باید گفت که ارتباط با افراد مخرب به هیچ عنوان به صلاح خانواده ها نیست. من در خانواده ای منطقی و اجتماعی بزرگ شده ام و حفظ حریم خصوصی افراد برایم از جایگاه ویژه ای برخوردار است. از وقتی با خانواده همسرم آشنا شده ام هیچ تمایلی به حفظ ارتباط و برقراری صله رحم با آنها ندارم. شاید در جامعه ما مقوله ای تحت عنوان دید و بازدید کمرنگ شده است، اما باید دانست در پس این نوع رفتارها چه نوع ارتباط هایی نهفته است که باعث بروز چنین مشکلاتی شده است.

بروز مشکلات عدیده در دخالت‌های بی‌پایه

مجید خود را قربانی دخالت های خانواده اش می داند. او هم اکنون ۵۰ سال دارد و برای دومین بار ازدواج کرده است. او به «آرمان امروز» می گوید: ‌در هر زندگی مشترکی اختلاف نظر وجود دارد، اما می توان آن را به شکل کاملا منطقی حل و فصل کرد. به گفته این فرد میانسال برای ازدواج باید مهارت های زندگی را آموخت. در گام بعدی نیز با تشکیل زندگی مشترک افراد باید یکدیگر را مامن خود بدانند و حتی المقدور با حفظ حریم برای زندگی مشترکشان به هیچ فردی اجازه دخالت ندهند. او داستان زندگی اش را این چنین تعریف می کند: با همسر اولم به دلیل عدم تمایل به مهاجرت اختلاف داشتم.

در این حین هم خواهر و برادرهایم با حرف و حدیث های گوناگون در افزایش اختلافات بین ما تاثیرگذار بودند و بالاخره من هم به دلیل جوانی و بی تجربگی تصمیم به طلاق گرفتم. یکی از اعضای خانواده‌ام درباره نگهداری فرزندان و اینکه همسرت بر می گردد و فقط با این اقدام او را بترسان به من قوت قلب می داد، اما به محض طلاق دیگر از حمایت های هیچ کدام از افراد خانواده خبری نبود و من ماندم با دو کودک بی مادر که دغدغه رفت و آمد به مدرسه، تهیه غذا و دیگر مسئولیت ها به یک‌باره بر سرم آوار شد. به این دلیل است که همیشه به جوانان تاکید می کنم که از عقل و اندیشه خود برای حل مشکلاتشان استفاده کنند یا فرد موجهی را برای مشاوره انتخاب کنند، نه اینکه برای هر فرد سفره دل باز کرده و به این ترتیب زندگی خود را بازیچه دیگران کنند.

مدیریت زندگی در شرایط ناگوار

شش ماه از ازدواج مریم و مهدی گذشته بود. مهدی در ماه های نخست زندگی به دلیل تعدیل نیرو در یکی از شرکت های لوازم منزل از کار برکنار شد. این بیکاری برای این زوج جوان زجرآور بود. این زوج جوان دغدغه های متعددی از جمله پرداخت قسط های مختلف، پرداخت کرایه خانه و چگونگی تامین خرج و مخارج زندگی را داشتند. مریم می گوید: در این شرایط برای ادامه زندگی ترجیح دادیم به طور موقتی در منزل مادرم زندگی کنیم.

در این حین مهدی هم توانست در قالب فعالیت های پروژه ای در شهرداری یکی از مناطق جذب شود و هم اکنون یک زندگی معمولی را داریم. این امر به دلیل حمایت های خانواه ام بروز کرده است، در غیر این صورت ادامه زندگی مشترک برایمان فراهم نبود. به گفته او مشکلات و نارسایی ها در زندگی مشترک ابعاد گوناگونی دارد که از جمله آن می توان مشکلات اقتصادی را منشأ بروز بسیاری از اختلاف ها دانست. در ضمن حس گذشت در مقابل ناملایمات زندگی و مدیریت شرایط می تواند در حل اختلاف های شدید ثمربخش باشد.

بسیاری از اختلافات زندگی به دلیل عدم تمایل افراد در تحمل شرایط ناگوار بروز می کند، به قول قدیمی ها در زندگی مشترک افراد نباید همیشه من یا نیم من باشند، بلکه رعایت حد تعادل در حل اختلافات تاثیرگذار است.



:: برچسب‌ها: بحرانی شدن شرایط زندگی زوجین با حضور اطرافیان ,
:: بازدید از این مطلب : 1555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

نشانه های مهم عفونت معده کودک

آیا میدانستید درد گوش و سردرد کودکان می تواند خبر از ابتلای آن ها به عفونت معده بدهد و موجب تشدید این عفونت در دستگاه گوارش آن ها شود ویروس ها و انگل های ایجاد کننده اینگونه عفونت ها باعث بروز اسهال شدید و تب در کودکان می شوند و در صورت عدم درمان به موقع باعث بی آبی بدن آن ها می شوند.

گاهی بازیگوشی بچه‌های کوچک و کنجکاوی‌شان در مزه کردن همه چیز، هم برای خودشان و هم پدر و مادر‌شان باعث دردسر می‌شود. به‌طوری که ممکن است به راحتی و خیلی ساده به عفونت دستگاه گوارش مبتلا شوند.

، به همین دلیل از دکتر فرزانه معتمد، متخصص کودکان و نوزادان و فوق‌تخصص گوارش و کبد، درباره عفونت معده و عوامل ایجاد کننده و علائم آن پرسیدیم.

دکتر معتمد، درباره عوامل ایجاد کننده عفونت معده می‌گوید: عفونت معده به وسیله هلیکوباکتر اتفاق می‌افتد که خود عامل زخم‌های گوارش است و می‌تواند زمینه‌ساز سرطان‌های معده هم باشد. بنابر‌این اگر میکروب شناسایی شود، علاوه بر درمان زخم حتما باید برای درمان بیمار آنتی‌بیوتیک تجویز شود.
اسهال‌با درگیری روده باریک و روده بزرگ انجام شود و ویروس‌ها شایع‌ترین علل اسهال‌های عفونی در کودکان هستند.

بر همین اساس دکتر معتمد می‌گوید: باکتری‌ها هم می‌توانند عامل بیماری باشند اما ویروس‌ها شایع‌ترند. عفونت‌های معده معمولا در فصل‌پاییز که هوا کمی خنک است اتفاق می‌افتند و می‌توانند عامل مرگ و میر باشند چون اسهال‌های خیلی شدیدی ایجاد می‌کنند. بازه سنی عفونت‌های ویروسی و روتا ویروسی در حدود 6 ماهگی تا 2 سالگی است.

باکتری‌ها و انگل‌هایی مانند ژیاردیا که درواقع هم عامل اسهال حاد و هم عامل اسهال مزمن هستند، بسیار اهمیت دارند. چون در صورت ایجاد اسهال مزمن می‌توانند باعث بروز سندروم‌هایی مانند سندورم سوء‌جذب و سندرومی شبیه سلیاک شوند که باعث عدم تحمل گندم می‌شود. انگل‌هایی مانند ژیاردیا یا آمیب هم می‌توانند روده بزرگ را درگیر کنند و با اسهال خونی همراه هستند. شیگلا و سالمونلا هم دو نوع باکتری‌هستند هم که شیوع بیشتری دارند و با اسهال‌های خونی و تب بالا همراه هستند.

دکتر معتمد با بیان اینکه عفونت معده با توجه به علائم بالینی از جمله تب خیلی بالا و اسهالی که به صورت حاد شروع می‌شود و می‌تواند خونی یا بلغمی باشد، تشخیص داده می‌شود، می‌گوید: وقتی آزمایش مدفوع از بچه‌های بیمار گرفته می‌شود، می‌بینیم که گلبول سفید و التهاب در داخل مثانه وجود دارد و گاهی کشت مدفوع آن‌ها هم مثبت می‌شود. ما با این کشت زیاد کار نداریم چون ممکن است جواب آن در بسیاری از مواقع مثبت نشود یا به صورت کاذب مثبت شود چون مدفوع پر از انواع میکروب‌ها است. اما همین علائم بالینی از جمله تب بالا و شروع ناگهانی اسهال به ویژه اسهال خونی و وجود گلبول سفید در مدفوع، می‌‌تواند نشان‌دهنده عفونت باشد و بلافاصله باید درمان آنتی‌بیوتیکی برای آنها شروع شود.

مادران از اسهال شدید و تب بالای بچه‌ها می‌توانند مشکل آنها را تشخیص دهند. بنابر‌این باید به آنها گوشزد شود به محض اینکه اسهال حاد در بچه اتفاق افتاد، بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند. چون هم خود آن عفونت و میکروب می‌تواند خطرناک باشد و هم از دست دادن آب و الکترولیت ناشی از اسهال که در طی چند ساعت می‌تواند باعث کمبود آب و بی‌آبی بدن بچه‌های بیمار و مرگ و میر آنها شود.



:: برچسب‌ها: نشانه های مهم عفونت معده کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 1660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

کمک مالی به دستیاران پزشکی

مجلس به تازگی برای رزیدنت ها تصمیمات جدید اتخاذ کرده است و قول کمک به رفع مشکلات رزیدنت ها را در اولویت کارهای خود قرار داده است وزارت بهداشت دچار مشکلات مالی زیادی شده است اما با این وجود به فکر دستیاران پزشکی هست و قول افزایش دریافتی این افراد داده است.

قول مساعد مجلس برای بررسی مشکلات رزیدنت ها

به گفته دانشجویان دوره دستیاری، دریافتی آنان مبلغ بسیار پایینی است که با میزان تلاش آنها همخوانی ندارد. سازمان نظام پزشکی، برای پیگیری مطالبه رزیدنت‌ها در حال ارسال نامه ای به کمیسیون بهداشت مجلس است. از سوی دیگر اعضای این کمیسیون با اذعان به کم بودن دریافتی دستیاران، معتقدند دولت و وزارت بهداشت با تنگناهای مالی شدیدی روبروست.

دانشجویان پزشکی بعد از فارغ التحصیلی از دوره پزشکی عمومی، با شرکت در آزمون دستیاری و قبولی در آن، می توانند وارد دوره دستیاری پزشکی شوند و ما دانشجویان این دوره را به عنوان دستیار پزشک یا رزیدنت‌ می شناسیم.آنها پس از گذران این دوره حدودا چهار ساله، تحت عنوان متخصص یک رشته پزشکی فارغ التحصیل می شوند.

رزیدنت‌ها در صورتی که بلافاصله بعد از طی دوره پزشکی عمومی، وارد دوره دستیاری شوند، باید بعد از گذراندن دوره دستیاری، دو سال به انجام خدمت دوره طرح اجباری به مناطق محروم رفته و به مردم خدمت کنند.

فعالیت این دانشجویان در دوره دستیاری، بیشتر در محل بیمارستان بوده و همراه با استادان خود، بیماران را ویزیت و درمان می کنند. اما آنها گله می کنند که دریافتی ریالی شان تناسبی با میزان فعالیت آنان ندارد.

هاشمی: رزیدنت‌ها درخواست‌هایشان را به کمیسیون بهداشت بفرستند

دکتر همایون هاشمی، نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه دوره رزیدنتی، بیشتر یک دوره کارورزی است گفت: این دوره بیشتر یک دوره پراتیک در قالب عملی و کارورزی است و این مسئله باید حتما لحاظ شود که اگر فشار بیش از حدی بر دانشجو وارد شود، او قطعا از تحصیل خود باز می ماند و تنها درگیر امور درمان بیماران می شود.

وی با اظهار اینکه در ایران، دانشجویان خوبی تربیت می کنیم اضافه کرد: رتبه جهانی ایران در بحث کیفیت تربیت دانشجو، رتبه بالایی است.

هاشمی با بیان اینکه دریافتی دستیاران پزشکی باید منطقی باشد خاطرنشان کرد: افزایش دریافتی رزیدنت ها را با هماهنگی رئیس کمیسیون بهداشت پیگیری می کنیم و علاوه بر این، دانشجویان دوره دستیاری، نامه ای را تنظیم کرده و درخواست هایشان را در کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کنند.

مره‌صدق: رزیدنت‌ها نباید توقع افزایش دریافتی داشته باشند

دکتر سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه کارکردن و فعالیت زیاد در دوره رزیدنتی اتفاقا برای دستیاران یک امتیاز محسوب می شود افزود: همه جای دنیا رزیدنت به معنای پزشک مقیم در نظر گرفته شده و باید ۸۰ درصد وقت خود را در مراکز آموزشی و بیمارستانی سپری کنند.

وی ادامه داد: فعالیت دستیاران زیر نظر استادان است و هر چقدر فعالیت‌شان بیشتر باشد، مطالب بیشتری می‌آموزند و در واقع به نفع خودشان است.

این متخصص جراحی عمومی با اذعان اینکه دریافتی رزیدنت‌ها مبلغ کمی است، تصریح کرد: به لحاظ قانونی، دریافتی رزیدنت‌ها معادل حقوق پزشکان عمومی پیمانی و قراردادی است.

مره‌صدق اضافه کرد: وزارت بهداشت آنقدر کمبود منابع مالی و درگیری دارد که افزایش دریافتی دستیاران، بار مضاعفی بر دوش دولت می‌گذارد و در وضعیت فعلی، اقدام درستی نیست.

وی با اظهار اینکه دستیاران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند تاکید کرد: با این حال، می‌توان در صورت امکان، در قالب بودجه سال ۹۶ ردیفی را به این منظور و به شرط تامین منابع مالی مربوطه، لحاظ کرد. البته باید برای افزایش دریافتی دستیاران، در واقع حقوق پزشکان عمومی پیمانی و قراردادی را افزایش داد تا دریافتی دستیاران نیز به تبع آن بیشتر شود.

پوربافرانی: دولت لایحه بدهد

عباس‌علی پوربافرانی، نماینده مردم نائین در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت هم با بیان اینکه انصافا کار و فعالیت دستیاران پزشکی بسیار زیاد است، افزود: این کار، جزئی از تحصیل آنها بوده و این فعالیت ها در قالب کوریکولوم تحصیلی آنها برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه چون این دوره جزو دوران تحصیل آنها محسوب می شود، امکان افزایش دریافتی دستیاران وجود ندارد، تصریح کرد: رزیدنت‌ها در حال حاضر سختی می کشند اما در آینده قطعا به لحاظ مالی تامین خواهد شد.

پوربافرانی با اشاره به اینکه آنها در کوریکولوم خود کشیک و دیدن مریض با حضور استاد لحاظ شده گفت: اگر مقدار کشیک ها بیشتر از میزان لازم بوده و استادان، توجه لازم به آموزش دانشجویان خود ندارند، باید بعد نظارت را تقویت کرد.

وی اضافه کرد: برای افزایش دریافتی آنها باید لایحه‌ای از سوی دولت ارائه و منابع مالی آن نیز تامین شود.

رنجبرزاده: دستیاران پزشکی به صحن کمیسیون بهداشت مجلس بیایند

دکتر اکبر رنجبرزاده، نماینده اسدآباد در مجلس نیز با بیان اینکه بخش بزرگی از بار درمان و مراقبت از بیماران در بیمارستان ها بر دوش رزیدنت‌هاست، افزود: آنها باید تا مرحله ترخیص بیمار، مرتبا با استادان خود در ارتباط بوده و مدام به آنها گزارش دهند.

وی با تاکید بر اینکه دستیاران پزشکی باید به لحاظ معیشتی تامین باشند، تصریح کرد: اگر قرار باشد آنها متناسب با ۵۰ درصد فعالیت های فعلی خود، حقوق بگیرند، چند برابر دریافتی فعلی شان باید دریافت کنند.

رنجبرزاده با اظهار اینکه دریافتی کم دستیاران، بر روی تحصیل آنها هم اثر می گذارد ، خاطرنشان کرد: باید حقوق رزیدنت ها و اینترن ها افزایش یابد و به نظر من باید بخشی از درآمد بیمارستان ها که حاصل تلاش دستیاران پزشکی است، به آنها تعلق بگیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: تاکنون بحثی در این باره در کمیسیون بهداشت انجام نشده، اما دستیاران می توانند نامه ای را تنظیم کرده و به دست ما برسانند و حتی حضور در کمیسیون حاضر شده و به بیان معضلات خود بپردازند تا ترتیب اثری در وضعیت حال حاضرشان صورت بگیرد.

نامه افزایش دریافتی دستیاران پزشکی به مجلس می‌رود

دو روز پیش نیز دکتر علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه رزیدنت‌ها از پرکارترین و آسیب پذیرترین گروه‌های پزشکی هستند به گفت: دستیاران آزمون‌های سالیانه و به تبع آن، زمان‌های زیادی را برای مطالعه صرف می‌کنند؛ همچنین کشیک‌های متمادی دارند و سریع‌تر فرسودگی شغلی را تجربه می‌کنند، از طرفی بیشتر بیمارستان‎ها به علت مشکلات اقتصادی قادر به پرداخت اضافه کاری به دستیاران نیستند.

وی با با اشاره به حقوق ۹۰۰ هزار تومانی رزیدنت‌های مجرد تصریح کرد: تلاش کردیم با اصلاح کتاب ارزش گذاری نسبی، ۲۰ درصدی که برای کمک جراح در نظر گرفته شده، از سوی سازمان‌های بیمه‌گر به رزیدنت‌هایی با سابقه دستیاری سه سال به بالا تعلق گیرد یا حداقل از آن سهمی داشته باشند.

رییس سازمان نظام پزشکی از تنظیم نامه‌ای برای طرح موضوع در مجلس خبر داد و افزود: در حال تدارک نامه و ارسال آن به کمیسیون بهداشت و درمان هستیم که اگر رسیدگی به مطالبات دستیاران در دستور کار قرار گیرد، با نماینده آنها از سراسر کشور جلسه‌ای برگزار کرده و با پروتکل‌های پیشنهادی، موضوع را پیگیری ‌کنیم.

در همین باره، دکتر رضا لاری پور، مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه هنوز این نامه به مجلس ارسال نشده،اضافه کرد: رزیدنت ها نه معلوم است که بیمه هستند و نه مشخص است که طبق قانون، کارگر تلقی می شوند.

وی ادامه داد: به همین منظور نامه ای از سوی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور به رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارسال خواهد شد تا مذاکراتی در باب شرایط کاری دستیاران پزشکی انجام شود.



:: برچسب‌ها: کمک مالی به دستیاران پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 1544
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

تصمیمات جدید وزارت بهداشت برای حوزه پرستاری

تربیت و آموزش پرستاران نیازمند زمینه چینی های مختلف متناسب با سازمان جهانی بهداشت می باشد در معاونت پرستاری وزارت بهداشت اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده است  و استخدام هزاران پرستار یکی از مهمترین برنامه های آینده وزارت بهداشت خواهد بود.

اقدامات سه سال معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته دولت اعلام شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تصویب رشته مقطع کارشناسی ارشد مدیریت پرستار، تدوین برنامه های پرستاری در برنامه های مشارکتی سازمان جهانی بهداشت سال 2017 -2016 ، تدوین شاخص های ملی کیفیت مدیریت پرستار، تدوین آیین نامه جدیدHome Care ، تدوین آئین نامه، ابلاغ و اجرای برنامه کشوری روش مراقبت موردی(case method) و دستورالعمل کشوری مراقبت های پرستاری جامعه نگر و تصویب و ابلاغ آن برای اجرا و تدوین آئین نامه مراقبت پرستاری از سالمندان از مهمترین اقدامات حوزه پرستاری در سه سال گذشته بوده است.

بنابر این گزارش، به کار گیری 4000 نفر از دانشجویان گروه پرستاری ( ترم 6 به بالا ) در بالین در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی کشور، اخذ مجوز استخدام 7000 پرستار برای بیمارستانهای تازه تاسیس و جایگزین پرستاران بازنشسته، به کارگیری 16000 پرستار در بیمارستانهای تابعه دانشگاههای علوم پزشکی کشورو بخش های تازه تأسیس درراستای طرح تحول سلامت و تدوین، اجرا و پایش برنامه تربیت 15000 کمک پرستار به منظور جذب 10000 نفر پرستار در سال 95 از دیگر اقدامات این حوزه در سه سال گذشته بوده است.

براساس اعلام این معاونت، راه اندازی سامانه سراسری هوشمند مدیریت پرستاری، تدوین آئین نامه، ابلاغ و اجرای برنامه کشوری روش مراقبت موردی(case method) ، تهیه دستورالعمل کشوری تحویل بیمار و شیفت در گروه پرستاری و ساماندهی برنامه ریزی جهت راه اندازی انجمن های علمی پرستاری و تایید اخذ مجوز سه انجمن علمی جدید، برنامه ریزی جهت بازنگری شرح وظایف پرستاری و تدوین برنامه های آموزش مداوم و مدون پرستاری از اقدامات دیگر حوزه پرستاری است.

همچنین، حضور فعال منطقه ای و بین المللی و مشارکت در برنامه های سازمان بهداشت جهانی JPRM سال 2014 به عنوان جایگاه اول پرستاری در منطقه EMROو اختصاص اعتبار 63 میلیارد تومانی جهت تجهیز پاویون های پرستاری بخشهای درمانی کشور از دیگر اقدامات معاونت پرستاری در سه سال گذشته اعلام شده است.



:: برچسب‌ها: تصمیمات جدید وزارت بهداشت برای حوزه پرستاری ,
:: بازدید از این مطلب : 1421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

تصمیمات جدید برای عمل توبکتومی زنان معتاد 

وزارت بهداشت به تازگی تصمیمات جدیدی برای زنان معتاد یا زنان کارتن خواب گرفته است و عمل توبکتومی یا عقیم سازی را برای آن ها در نظر گرفته است از آنجایی که آن ها اقدام به فروش نوزادان خود برای تهیه موادمخدر می کنند برای پیشگیری از این امر این تصمیم با مشاوره علما در دست بررسی است.

وزارت بهداشت برای عقیم‌سازی زنان معتاد از مراجع استفتا می‌گیرد

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران می‌گوید که وزارت بهداشت به پیشنهاد نهادهای غیردولتی قصد دارد تا مسأله استفتا از مراجع درباره عمل توبکتومی یا عقیم‌سازی زنان معتاد و کارتن‌خواب را آغاز کند.

به نقل از روزنامه شهروند، فروش نوزادان از سوی مادران معتاد مسأله جدیدی نیست؛ گرچه سال‌ها این رویه وجود داشته است، اما ٩ ماه قبل رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران این موضوع را به صورت رسانه‌ای مطرح کرد در حالی که مهم‌ترین مسأله‌ای که در این‌باره وجود دارد چگونگی پیشگیری از ادامه این وضعیت است؛ آن هم با وجود ٢٠٠ مادر معتاد که به گفته «فاطمه دانشور»، عضو شورای شهر تهران تنها ١٠ نفر از آنها حاضر به ترک اعتیاد خود شده‌اند.

استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری نخستین راه‌حلی است که از سال‌های گذشته در مراکز کاهش آسیب زنان آسیب‌دیده دنبال می‌شود، اما نتیجه‌ای نداشته است؛ تعدادی از کارشناسان آسیب‌های اجتماعی و مسئولان بهزیستی می‌گویند که چون این زنان عموما جایگاه ثابتی ندارند، نمی‌توان آنها را به‌راحتی کنترل کرد و وسایل پیشگیری از بارداری را در اختیار آنان قرار داد بنابراین راه دومی مطرح است که تاکنون استقبال چندانی از آن نشده است؛ توبکتومی یا عقیم‌سازی زنان معتاد.

«فاطمه دانشور» در این‌باره می‌گوید: «معتقدم در مورد عقیم‌سازی یا توبکتومی باید استثنائاتی برای گروه‌هایی از جامعه در نظر گرفت و این گروه‌ها بیمار جامعه هستند که ممکن است رفتارهای پرخطر داشته باشند یا به انواع بیماری‌های روانی پرخطر مبتلا باشند.» او ادامه می‌دهد: «به‌عنوان مثال طی بررسی پرونده زنان و مادران آسیب‌دیده زن کارتن‌خوابی با ضریب هوشی بسیار پایینی وجود داشت که هم کندذهن و کر و لال بود. متأسفانه این زن هر‌ سال بچه‌دار می‌شد در حالی که همسری نداشت و حتی خودش هم نمی‌توانست از خودش مراقبت کند.

چرا زمانی که این زن برای بارداری هفتم به بیمارستان برده می‌شود، ما نمی‌توانیم با رضایت خود فرد عمل (TUL) تی‌یوال را بر روی او انجام دهیم.» اما واقعا چگونه می‌توان جامعه را برای استفاده از این روش‌ها آماده کرد؟ رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در این‌باره توضیح می‌‌دهد: «باید کمی بیشتر در مورد این مسأله فکر کنیم و گفت‌وگو‌های کارشناسی بیشتری بر روی آن انجام دهیم. قصد ما صحبت در مورد کل جامعه نیست؛ چون جامعه سالم را باید از این مسأله مستثنی کنیم.

صحبت و بحث‌های ما درباره جامعه بیمار است. لازم است براساس استثنائات اجازه دهیم تا این افراد بتوانند از خدمات پیشگیری از بارداری استفاده کنند؛ چون این افراد جای مشخصی در شهر ندارند، به همین دلیل بکارگیری روش‌های دیگر پیشگیری از بارداری مانند قرص و موارد دیگر کمی سخت است. اغلب وضعیت مکانی زنان معتاد از این شهر به آن شهر و از این حاشیه به آن حاشیه شهر مدام در حال تغییر است و جای ثابتی ندارند.

هر زمانی که این افراد را می‌بینیم، باردار هستند و این مسأله جای تأمل جدی برای مسئولان دارد.» دانشور ادامه می‌دهد: «اگر حتی در خوشبینانه‌ترین حالت فرزندان این زنان بزرگ شوند هم قطعا به جمعیت بزهکاران اضافه می‌شوند؛ در حالی که ما به دنبال ایجاد یک جامعه سالم با کمترین آسیب‌ها هستیم. برای این کار به دنبال یک سری استفتائات از مراجع هستیم و در حال پیگیری این مسأله هستیم تا وزارت بهداشت این اقدام را انجام دهد.»

او درباره نوع نگاهی که در میان مسئولان و وزارتخانه‌های مرتبط وجود دارد، توضیح می‌دهد: «البته هر نهادی که براساس مشاهدات و تجربیات میدانی با جامعه هدف زنان معتاد آشنایی داشته باشد، حتما نظر مثبتی به استفاده از روش توبکتومی و یا عقیم‌سازی زنان خواهد داشت؛ چون طبق پ‍ژوهش‌ها و یافته‌ها احتمال ترک این افراد بسیار کم است به‌طوری‌که از میان ٢٠٠ زن معتادی که در مرکز ما مورد درمان قرار گرفتند، تنها ١٠ نفر آنان حاضر به ترک شدند؛ بنابراین بهتر است برای جلوگیری از افزایش آسیب‌ها چنین روش‌هایی را مورد توجه قرار داد.»

دانشور می‌گوید: «نظر وزارت بهداشت هم در این‌باره مثبت است. آنها اعتقاد دارند که در شرایط اینچنینی می‌توان راهکارهای دیگری را نیز ارایه داد حتی نظر سازمان بهزیستی هم نسبت به این قضیه منفی نیست؛ چون آنها هم جامعه هدف خود را می‌شناسند.»

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در توضیح بیشتر درباره روش‌های پیشگیری از بارداری زنان معتاد توضیح می‌دهد: «پزشکان بدون مرز وسایلی را برای پیشگیری از بارداری در اختیار این افراد قرار می‌دهند؛ اما این موارد درباره مادرانی است که با موسسات خیریه و حمایتگر در ارتباط هستند.

البته این‌که ما بتوانیم این افراد را از همان بیمارستان شناسایی کنیم تا بعد از ترخیص زایمان به حال خود رها نشوند، نیاز به یک پروتکل دارد و این پروتکل نیز باید با کمک بهزیستی و سیستم قضائی کشور نوشته شود تا مداخله در وضعیت مادر ادامه یابد. در ادامه اگر تشخیص این باشد که مادر نمی‌خواهد اعتیاد خود را ترک کند، مشکلات روانی دارد یا رفتارهای پرخطر او ادامه خواهد داشت، بهتر است به داروهای پیشگیری از بارداری متوسل شد و از به دنیا آمدن کودکی که هیچ متولی برای نگهداری او وجود ندارد، جلوگیری کرد.»

او معتقد است که اگر ما از سال‌های گذشته برای نگهداری، دریافت شناسنامه یا آینده آنان فکری کرده بودیم، اشکالی نداشت، می‌گفتیم تا هر قدر که بخواهند بچه به دنیا بیاورند؛ اما وقتی تاکنون هیچ فکر و برنامه‌ای برای این کودکان وجود نداشته است، پس به چه دلیل باید اجازه دهیم کودکانی متولد شوند که فاقد هویت و اوراق شناسایی هستند؛ چون این افراد به دلیل نداشتن هویت حتی نمی‌توانند از خدمات اجتماعی استفاده کنند بنابراین چاره‌ای به جز بزهکار شدن ندارند.

هر مادر معتاد ۴ تا ٨ بچه دارد
در میان ٢٠٠ پرونده مربوط به مادران معتاد تنها ١٠ نفر از آنها حاضر به ترک اعتیاد خود شده‌اند. آن‌طور که رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران می‌گوید، مابقی این افراد اعتیاد را به‌عنوان سبک زندگی پذیرفته‌اند. فاطمه دانشور در نشست خبری که دیروز برگزار شد، دراین‌باره گفت: «پس از بررسی ٢٠٠ پرونده مربوط به مادر و کودک متوجه شدیم که این مادران اکثرا بارداری‌های متعدد را با فاصله کم تجربه کرده‌اند و بین ۴ تا ٨ بچه دارند که مجموعا در این ٢٠٠ پرونده با ۶٠٠ کودک مواجه هستیم که از این مادران معتاد به دنیا آمده‌اند.

بررسی‌ها نشان داد که بیشتر فرزندان مادران معتاد حاصل ازدواج‌های ثبت‌نشده یا موقت هستند. این مسأله باید به گوش مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس برسد که بدانند اکثرا این کودکان سال‌هاست بدون شناسنامه و حتی بدون واکسیناسیون در این شهر زندگی می‌کنند، دارای سوءتغذیه هستند و مادرانشان برای پیشگیری از گریه، به آنها موادمخدر می‌دهند، به دلیل آن‌که شناسنامه ندارند به مدرسه نرفته و بی‌سواد می‌مانند و به مشاغل سخت و پنهان همچون خرده‌فروشی موادمخدر روی می‌آورند.»

او ادامه داد: «نهادهای حاکمیتی و… توجه چندانی به زنان معتاد و جنین و کودکان آنها ندارند. ما نمی‌توانیم منتظر دولت و دستگاه‌های حاکمیتی برای کمک به این قشر خاص که نیازمند توجه ویژه هستند، بمانیم، چراکه آمار آنها رو به افزایش است. البته آماری که ارایه شد تنها مربوط به آمار بیمارستان‌هایی در جنوب شهر تهران است. اگر بخواهیم گستره فعالیت‌مان را افزایش دهیم، قطعا جمعیت مادر و کودک معتاد افزایش می‌یابد.»

به گفته او: «بیشتر مادران معتاد با هر درجه بی‌خانمانی سرانجام برای زایمان به بیمارستان مراجعه می‌کنند، بنابراین رایزنی‌هایی که از سوی این عضو شورا با وزارت بهداشت انجام شده است در نهایت منجر به ابلاغیه‌ای با این مضمون از سوی وزیر بهداشت شده است؛ کلیه نوزادان متولدشده از مادران مصرف‌کننده مواد افیونی در بیمارستان‌های دولتی یا غیردولتی باید به مدت ٣ تا ۵ روز برای ارزیابی و درمان سندروم پرهیز نوزادی در بیمارستان بمانند.

همچنین با توجه به وجود خطر سوءرفتار نسبت به کودکان توسط والدین مصرف‌کننده فعال مواد یا والدین واجد سابقه شناخته‌شده سوءرفتار نسبت به کودکان مانند فروش نوزاد، بهره‌کشی از کودک برای تکدی‌گری یا اجبار کودک به کار به منظور اطمینان از سلامت نوزاد، موضوع را با قید فوریت به اورژانس اجتماعی ارجاع داده و با اورژانس اجتماعی ارتباط داشته باشند، اما متاسفانه می‌بینیم با این‌که ابلاغیه وزارت بهداشت مربوط به بهمن‌ماه‌ سال گذشته است، متاسفانه بسیاری از بیمارستان‌ها از این موضوع اطلاع ندارند.» البته دانشور گفت: «با وجودی که این ابلاغیه بهمن‌ماه صادر شده هنوز بسیاری از بیمارستان‌ها از آن اطلاعی ندارند.

عدم وحدت رویه در بیمارستان‌ها و برخورد سلیقه‌ای دردسرساز شده است، به‌گونه‌ای که عدم هماهنگی بین بیمارستان و اورژانس بهزیستی دردسرساز شده، چرا که بیمارستان معتقد است باید کودک معتاد در اختیار اورژانس اجتماعی قرار بگیرد ولی بهزیستی معتقد است که باید مددکار بیمارستان اقدامات قضائی را انجام دهد.»

او ادامه داد: «متاسفانه بسیاری از بیمارستان‌ها قسمت NICU برای نگهداری کودکان متولدشده از مادران معتاد ندارند و بدون سم‌زدایی نوزاد را تحویل والدین می‌دهند در حالی که بسیاری از بیمارستان‌ها از ابلاغیه وزیر بهداشت که با امضای علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت ابلاغ شده است، حتی خبر ندارند.

از سوی دیگر کمپ‌های ترک اعتیاد مخصوص زنان، حاضر به پذیرش کودکان و نوزادان نیستند و این درحالی است که به تازگی یک «ان‌جی‌او» اقدام به پذیرش مادر و کودک معتاد کرده اما ظرفیت این کمپ محدود است و متاسفانه رایگان نیست و این درحالی است که کمپ‌های ما می‌توانند با ایجاد یک مهدکودک مشکل را حل کنند. قصد داریم نمایندگی‌های خیریه و نهادهای حمایتگر را در شهرهای دیگری چون مشهد، کرمان، البرز و هرمزگان راه‌اندازی کنیم تا از طریق این اطلاعات بتوانیم در این شهرها نیز اقدامات حمایتی خود را انجام دهیم.»



:: برچسب‌ها: تصمیمات جدید برای عمل توبکتومی زنان معتاد ,
:: بازدید از این مطلب : 1550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

لامپی که هر 27 سال باید آن را عوض کنید! + عکس

محققان موفق به تولید لامپ هوشمندی با طول عمر بالا شده اند که در ادامه با آن بیشتر آشنا می شوید.

تولید لامپ هوشمند با طول عمر بالا

محققان موفق به توسعه یک لامپ هوشمند جدید شدند که با کارآیی شگفت‌انگیز خود می‌تواند محیط خانه را متحول کند.

این لامپ بلوتوثی هوشمند که ” SMFX” نام دارد از میزان مصرف انرژی بسیار پایینی برخوردار بوده و می‌تواند تا 27 سال عمر کند.

این لامپ هوشمند با هر سرپیچی جفت شده و با کلیدهای برق موجود در خانه‌ها نیز روشن و خاموش می‌شود.
مصرف انرژی این لامپ هوشمند تنها به اندازه 10‌درصد از میزان مصرف انرژی یک لامپ استاندارد بوده و می‌تواند تا 40000 ساعت کار کند.

لامپ هوشمند جدید همچنین دارای یک اپلیکیشن همراه است که برای استفاده از عملکردهای پیشرفته این فناوری، می‌توان اپلیکیشن مخصوص آن را دانلود کرد که همچنین با استفاده از این اپلیکیشن، روشن و خاموش می‌شود.

لامپ هوشمند با طول عمر بالا

 

 

علاوه بر این، لامپ جدید دارای 16 میلیون طیف رنگ و یک تایمر بوده و می‌تواند انواع نورها مانند نور صبحگاه و عصر را برای کاربران شبیه سازی کند.
همچنین برای مجالس و میهمانی‌های مختلف می‌توان این لامپ را بر روی حالت Disco Mode قرار داد تا با تابش‌های متنوع و هیجان انگیز فضایی پر شور و نشاط را برای شما رقم بزند.

این لامپ شگفت انگیز دارای حمل و نقل و فروش بین‌المللی بوده و قیمت آن در حدود 40 دلار است.



:: برچسب‌ها: لامپی که هر 27 سال باید آن را عوض کنید! ,
:: بازدید از این مطلب : 1604
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

عکس بی نظیری که ناسا از مریخ در میان ابرهای رنگارنگ منتشر کرد!

ناسا عکس بی نظیری از مریخ را منتشر کرده است که در میان ابرهای رنگارنگ کیهانی دیده می شود!

عکس ناسا از مریخ

 در عکس خارق‌العاده‌ای که ناسا منتشر کرده مریخ روبروی ابرهای رنگارنگ کیهانی قرار گرفته است.

این عکس تلسکوپی که به صورت موزاییکی گرفته شده، میدان دیدی به اندازه‌ ۱۰ ماه کامل را نشان می‌دهد.

مریخ که آن را به شکل نور خیلی درخشان در سمت چپ بقیه‌ سوژه‌ها می‌بینید، وقتی این عکس گرفته شده، ۷ دقیقه‌ نوری با زمين فاصله داشته است.

در پایین میان سحابی‌ها، ستاره‌ی قلب‌العقرب دیده می‌شود که ۵۰۰ سال نوری با ما فاصله دارد.

سمت راست آن هم خوشه‌ی کروی M4 است که فاصله‌ی آن به ۷۰۰۰ سال نوری می‌رسد.

 



:: برچسب‌ها: عکس بی نظیری که ناسا از مریخ در میان ابرهای رنگارنگ منتشر کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 1628
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1395 | نظرات ()